Saturday, July 7, 2012

Untuk kau yang bergelar sahabat

Aku bukanlah seorang pujangga
yang bijak menyusun kata

Bukanlah juga seorang pakar motivasi
yang cekap perihal hati

Bukan pula seorang nujum
yang tahu apa ada di sebalik tangis dan senyum

Tapi,
aku bisa menjadi pendengar yang setia
bila kau perlukan pendengar selain DIA

Aku bisa pura- pura tidak endah
bila kau rasa payahnya untuk diluah

Aku bisa memberi kata semangat
bila kau rasa kau tak kuat

Benar.
Aku tidak sekamil sahabat lain
masih punya cacat cela zahir dan batin
masih punya khilaf yang terlepas pandang
masih punya silap yang tak terbilang

Tapi aku akan terus berusaha
mencuba menjadi sahabat sempurna
yang bakal seiring menuju syurga DIA...

4 comments:

amal said...

thanks,bro.hehe. alabuuuuu. :)

nurul said...

haha. agak sweet la kmk tek nak? :3

wanie bohari said...

imy :'( seriously, kwn yg aku temu knek sik standing dgn kwn2 lmak.susah senang kita bersama. sometimes aso mok nangis jk.huhuhu.

nurul said...

miss you more dear :') true friends never sway. aku ingat kau selalu :)