Thursday, July 19, 2012

Ahlan wa sahlan

Dia akan datang tak lama lagi. Menjengah sekali lagi tahun ini. Alhamdulillah. Masih sempat lagi bersua dengannya. Alhamdulillah. Perjumpaan yang lepas bukanlah yang terakhir. Dapatlah pertemuan kali ini diperbaiki. Moga- moga kali ini hadirnya dia diiringi dengan amalan- amalan yang dituntut.

Bersiaplah. Muhasabah diri. Cari erti sebenar bulan mulia ini. Tingkatkan amal ibadah. Moga- moga pintu Ar- Rayyan terbuka lebar menyambut kedatangan kita nanti. InsyaAllah. 

Moga Ramadhan kali ini menjadi lebih baik daripada Ramadhan yang dulu- dulu. Ramadhan yang hanya dijadikan bulan makan- makan. Ramadhan yang hanya dijadikan bulan ibadah ala kadar. Harap diri istiqamah. Nak meraih nilai Ramadhan yang hebat kena buat amal ibadah yang hebat jugak. Siapa tahu, mungkin ini Ramadhan yang terakhir. Yang terakhir kena jadi yang terbaik. Hari esok kita tak tahu apa yang bakal jadi.

Harapnya madrasah Ramadhan kali ini dapat mentarbiyah diri. Moga jadi lebih sabar. Moga jadi lebih bertaqwa. Moga jadi lebih baik. Lebih baik di mata mereka dan paling penting di mata DIA.

Salam Ramadhan. Ahlan wa sahlan ya Ramadhan. :)

No comments: