Sunday, February 5, 2012

itu aku~~

itu aku
pernah terjatuh
bila cuba mencapai mimpi yang terlalu tinggi

itu aku
pernah mengeluh
bila kudrat rasanya tak mampu menanggung beban

itu aku
pernah menangis
bila hati terusik dengan ujian yang tak pernah disangka

itu aku
pernah tersisih
bila kaki tak mampu mengorak langkah bersama

itu aku
pernah teralpa
bila kaki menjauh dari landasan itu

tapi,
itu juga aku

yang bangkit berdiri
kerna impian itu masih ada

yang bersyukur kepada-Nya
kerna kudrat tak selemah itu

yang cuba untuk tersenyum
kerna ujian itu ada hikmahnya

yang berlari mengejar
kerna mahu seiring mereka

yang mengharap kasih-Nya
kerna pasti tak mampu jika Dia menjauh

ya
itu aku
manusia biasa
yang mudah lupa

tapi
masih berharap
untuk menjadi insan yang kamil di sisi khaliknya...


ya! itu aku...

No comments: