Saturday, February 25, 2012

aku dan kawan


assalamualaikum..
hello kawan..:)

Hari ni aku tetiba nak tulis pasal kawan. KAWAN. Kadang- kadang, orang suka nak bezakan antara kawan, teman, dan sahabat. Bff? Bagi aku, kalau dah kawan tu, kawan la. Tak payah susah-susah nak cari perbezaan itu dan ini.

Aku dulu- dulu pernah la bangga diri. Cakap kat diri sendiri yang aku boleh hidup kot tanpa kawan. Tak ada kawan pun aku boleh teruskan perjalanan hidup. Jumpa dia, aku jalan dengan dia. Kalau jumpa kau, aku jalan dengan kau. Aku tak perlu kan kawan baik yang sentiasa ada untuk aku.

Tapi, bila fikir balik, aku tak pernah rasa pun bagaimana keadaan hidup kalau tak ada kawan. Sebab aku selalu ada ramai kawan yang sudi berkongsi rasa dengan aku. Kawan yang sama-sama melakar impian, kawan yang sama-sama buat nakal, kawan yang sama-sama menangis, kawan yang sama-sama itu dan ini.

Sampai sekarang aku masih merasai hebatnya hidup bila kita punya kawan. Walaupun sekarang aku tahu tak ramai yang ikhlas. Tapi, aku tetap rasa ada yang benar-benar sayang.

Kawan, aku sayang kau, kau dan kau. Kau tolong betulkan aku bila aku punya silap. Kau tolong tarik aku bila aku tersasar. Kau tolong sedarkan aku bila aku teralpa. Kau tolong bangunkan aku bila aku bermimpi terlalu jauh. Kau tolong terus di sisi aku sebab aku perlukan kau. Kau, kau dan kau, tolong aku...Aku tak sekuat yang kau sangka.



*kawan buat aku rasa hidup aku hebat.baguskan ada kawan??



No comments: